Denne seminarrække er for dig, der arbejder med marketing og som ønsker at blive inspireret til at tage din markedsføring til næste niveau. Seminarrækken har hvert sit fokus inden for marketing, og i slutningen af hvert seminar vil der være mulighed for at dele overvejelser og erfaringsudveksle med hinanden.
Programmet og datoer for de to følgende seminarer vil blive offentliggjort snarest.
Seminarpakken indeholder tre seminarer:
- Skab resultater med influencermarketing
- Implementering af AI inden for marketing
- Fremtidens e-handel og data
Første seminar: Skab resultater med influencermarketing
Brugen af influencers i markedsføring er steget markant de seneste år, og det er næsten umuligt at scrolle gennem sociale medier uden at støde på sponsorerede indlæg. Men hvordan kommer man i gang, hvad er de nyeste trends, og hvad er lovgivningen på området, når man bruger influencere i sin markedsføring?
Instagram-profiler, bloggere, YouTubere og andre influencers kan være effektive værktøjer i en markedsføringsstrategi og kan – hvis det gøres korrekt – have en positiv indvirkning på virksomhedens bundlinje. Men hvordan anvender man dem strategisk, og hvilke regler gælder for brugen af influencers?
Dette kursus er designet til dig, der arbejder med kommunikation og/eller marketing og ønsker at dykke dybere ned i de nye tendenser inden for influencer marketing. Det vil give indsigt i, hvordan din virksomhed kan forbedre jeres influencer-kampagner. Kurset er relevant for dig, der allerede arbejder med influencer marketing, eller ønsker at implementere det i fremtiden.
Program for dagen
10.00-10.30 | Velkomst. Vi serverer en kop kaffe og morgenmad. |
10.30-11.30 | En præsentation af arbejdet med influencere og de nye influencertrends inden for marketing. Hvor er branchen på vej hen? Hvordan vil de nye tendenser skabe nye muligheder for engagement? Vi dykker ned i de nyeste influencertrends, der vil dominere de sociale medieplatforme i fremtiden. v. Daniel Ishøj Nielsen fra Represented |
11.30-12.30 | Frokostpause |
12.30-13.30 | Hvad skal du være opmærksom på, når du gør brug af influencere? Hvilken lovgivning findes der inden for markedsføringsloven, og hvilke juridiske aspekter skal du være opmærksom på? v. Martin Jørgensen, advokat hos Dansk Erhverv |
13.30-13.45 | Kaffepause |
13.45-14.45 | Roundtable om erfaringer, ønsker og overvejelser ved brug af influencere fra vores egne medlemmer, baseret på oplæg fra sekretariatet. |
14.45 | Opsummering og tak for i dag. |
Pris:
Seminarpakken er gratis for vores medlemmer.
For ikke-medlemmer er prisen 1.999,95 kr. ekskl. moms pr. seminar.
Ønsker du at deltage i alle tre seminarer, er prisen 4.999,95 kr. ekskl. moms for ikke-medlemmer.