Generalforsamling og årsmøde 2023

23. marts 2023 inviterer Kosmetik- og hygiejnebranchen alle medlemmer og andre interesserede til årsmøde.

Vi indleder dagen med generalforsamling kl. 10:00 – 10:45 for brancheforeningens medlemmer efterfulgt af årsmødet kl. 11:00 – 15:30.

Download programmet for dagen her


Pris:

Arrangementet er gratis for medlemmer af Kosmetik- og hygiejnebranchen. 
1.000 kr. ekskl. moms for ikke-medlemmer.

Vi opkræver et no-show gebyr på 1.000 kr. ved udeblivelse fra arrangementet.


Program for årsmødet 

Kl. 11:00 – 11.05 – Velkommen til Kosmetik- og hygiejnebranchens årsmøde 2023

Helle Fabiansen, adm. direktør Kosmetik- og hygiejnebranchen

Kl. 11.05 – 11.25 – Branchens positive bidrag til samfundsøkonomien og den grønne omstilling

En præsentation af Kosmetik- og hygiejnebranchens helt nye analyse af branchens værdi for Danmark.

Christian Ditlev Lund, Kosmetik- og hygiejnebranchen 

Kl. 11.25 – 11.45 – Er din virksomhed forberedt til fremtiden?

En overflyvning over de mange kommende tiltag med afsæt i EU’s ambition om en grøn omstilling. Det omfatter alt fra emballage til mikroplast, afskovning, ecodesign og grøn markedsføring. 

Marie Fog Justesen, kosmetik- og hygiejnebranchen

Kl. 11.45 – 12.10 – Design til genanvendelse – bliv klar til de kommende emballagekrav 

En revideret og opdateret designguide for cirkulær plastemballage kommer med løsninger på de kommende krav til udvidet producentansvar og EU’s emballageregler. 

Christina Busk, miljøpolitisk chef, Plastindustrien

Kl. 12.10 – 12.30 – Reduce – reuse – recycle 

En kosmetikvirksomheds praktiske erfaringer med at træffe de rigtige emballagevalg. 

Julie Kampmann, CEO, Purely Professional 

 

Kl. 12.30 – 13.30 – Frokost

 

Kl. 13.30 – 14.00 – Et marked i krise?

Forbrugertilliden er i bund. Men hvad sker der med forbrugernes købekraft og prioriteringer fremover? Vender forbrugerne tilbage til de gamle forbrugsmønstre? 

Seniorøkonom Kristian Skriver, Dansk Erhverv
 
Kl. 14.00 – 14.30 – Ansvarlig grøn markedsføring 

Reglerne om og tilsynet med grøn markedsføring skærpes. Så hvordan balancerer man forbrugernes efterspørgsel efter grønne produkter med ansvarlig markedsføring? 

Advokat og chefkonsulent Martin Jørgensen, Dansk Erhverv
 
Kl. 14.50 – 15.30 – De grønne forbrugere – kender du dine kunder? 
 

Findes de grønne forbrugere og hvem er de? I dette oplæg møder du de grønne forbrugermålgrupper fra Denstus forbrugestudie og får indsigter og inspiration med hjem om forbrugeradfærd, så du kan kommunikere dine grønne budskaber troværdigt. 

Paw Bæk Hansen, strategisk direktør, Dentsu Danmark

 

Kl. 15.30

Tak for i dag

Helle Fabiansen, administrerende direktør, Kosmetik- og hygiejnebranch


Tilmeld arrangement

Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Del dette arrangement:

Andre arrangementer

Mid adult male engineer examining machine part on a production line in a factory.

Teknisk Komite

9. februar afholdes der møde i Teknisk Komite med gennemgang og diskussion af relevante regulatoriske …

Læs mere