23. marts 2023 inviterer Kosmetik- og hygiejnebranchen alle medlemmer og andre interesserede til årsmøde.
Vi indleder dagen med generalforsamling kl. 10:00 – 10:45 for brancheforeningens medlemmer efterfulgt af årsmødet kl. 11:00 – 15:30.
Download programmet for dagen her
Pris:
Arrangementet er gratis for medlemmer af Kosmetik- og hygiejnebranchen.
1.000 kr. ekskl. moms for ikke-medlemmer.
Vi opkræver et no-show gebyr på 1.000 kr. ved udeblivelse fra arrangementet.
Program for årsmødet
Kl. 11:00 – 11.05 – Velkommen til Kosmetik- og hygiejnebranchens årsmøde 2023
Helle Fabiansen, adm. direktør Kosmetik- og hygiejnebranchen
Kl. 11.05 – 11.25 – Branchens positive bidrag til samfundsøkonomien og den grønne omstilling
En præsentation af Kosmetik- og hygiejnebranchens helt nye analyse af branchens værdi for Danmark.
Christian Ditlev Lund, Kosmetik- og hygiejnebranchen
Kl. 11.25 – 11.45 – Er din virksomhed forberedt til fremtiden?
En overflyvning over de mange kommende tiltag med afsæt i EU’s ambition om en grøn omstilling. Det omfatter alt fra emballage til mikroplast, afskovning, ecodesign og grøn markedsføring.
Marie Fog Justesen, kosmetik- og hygiejnebranchen
Kl. 11.45 – 12.10 – Design til genanvendelse – bliv klar til de kommende emballagekrav
En revideret og opdateret designguide for cirkulær plastemballage kommer med løsninger på de kommende krav til udvidet producentansvar og EU’s emballageregler.
Christina Busk, miljøpolitisk chef, Plastindustrien
Kl. 12.10 – 12.30 – Reduce – reuse – recycle
En kosmetikvirksomheds praktiske erfaringer med at træffe de rigtige emballagevalg.
Julie Kampmann, CEO, Purely Professional
Kl. 12.30 – 13.30 – Frokost
Kl. 13.30 – 14.00 – Et marked i krise?
Forbrugertilliden er i bund. Men hvad sker der med forbrugernes købekraft og prioriteringer fremover? Vender forbrugerne tilbage til de gamle forbrugsmønstre?
Reglerne om og tilsynet med grøn markedsføring skærpes. Så hvordan balancerer man forbrugernes efterspørgsel efter grønne produkter med ansvarlig markedsføring?
Findes de grønne forbrugere og hvem er de? I dette oplæg møder du de grønne forbrugermålgrupper fra Denstus forbrugestudie og får indsigter og inspiration med hjem om forbrugeradfærd, så du kan kommunikere dine grønne budskaber troværdigt.
Kl. 15.30
Tak for i dag
Helle Fabiansen, administrerende direktør, Kosmetik- og hygiejnebranch