Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind

Kosmetik- og hygiejnebranchen lancerer ny kampagne – “Dråber til forskel”

Kosmetik- og hygiejnebranchen lancerer i dag kampagnen “Dråber til forskel”, der skal skabe øget opmærksomhed om hygiejne som en essentiel del af vores folkesundhed og samfundsøkonomi. Kampagnen fremhæver de markante sundhedsmæssige og økonomiske gevinster, der følger med god hygiejne og professionel rengøring, og understreger behovet for en national strategi for hygiejne.

Hvorfor en hygiejnekampagne?
Under COVID-19-pandemien blev vi alle mindet om, hvor stor betydning gode hygiejnevaner har. Alligevel er de gode vaner gledet i baggrunden, og Danmark har oplevet en stigning i både influenza- og infektionssygdomme. Dette har konsekvenser – ikke kun for den enkeltes sundhed, men også for samfundet som helhed.

“Hygiejne er ikke kun et individuelt ansvar, men en samfundsopgave, vi alle har en rolle i at løfte. Med ‘Dråber til forskel’ ønsker vi at synliggøre, hvor meget vi som samfund kan opnå med en målrettet hygiejneindsats. Vores vision er, at Danmark får en national hygiejnestrategi, der sikrer god hygiejne som en integreret del af sundhedspolitikken,” siger kommunikationschef i Kosmetik- og hygiejnebranchen, Christian Ditlev Lund.

En kollektiv indsats mod dårlig hygiejne
Kampagnen viser de udfordringer, der opstår, når hygiejne nedprioriteres. Med budskaber som “Ingen sæbe, men 3 sygedage” og “Barnets første sygedag” illustrerer kampagnen, hvordan manglende adgang til håndsprit og rengøring kan føre til unødvendig sygdom. Målet er at skabe forståelse for, at hygiejne og rengøring ikke kun handler om individuelle valg, men kræver strukturelle løsninger og politisk handling.

Opfordrer til en national hygiejnestrategi
‘Dråber til forskel’ lægger op til en bred dialog om hygiejne som en del af forebyggelsesindsatsen. Kosmetik- og hygiejnebranchen ønsker at sætte hygiejne på dagsordenen som et centralt sundhedspolitisk emne og arbejder derfor for en national strategi, der kan sikre en langsigtet indsats. Kampagnen lanceres med fokus på både virksomheder, institutioner og det offentlige, hvor der er brug for hygiejneindsatser, der kan reducere sygefravær og skabe tryghed for alle.

Følg kampagnen og vær med til at gøre en forskel
‘Dråber til forskel’ vil løbende dele indhold og fakta om hygiejnens betydning på sociale medier. Følg kampagnen på vores LinkedIn og X-profiler, og bliv en del af samtalen om, hvordan vi kan løfte hygiejneniveauet i Danmark til gavn for folkesundheden.

Læs mere om kampagnen her på siden.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Lovsjusk sender uretfærdig spildevandsregning til kosmetikbranchen

En aktindsigt i EU-Kommissionens datagrundlag viser, at kosmetikindustriens bidrag til den samlede forurening med mikroforurenende ...
Læs mere

Solcremer i Danmark er fri for UV-filteret 4-MBC

En nylig artikel i et dansk medie har sat fokus på solcremers indholdsstoffer, særligt UV-filteret ...
Læs mere

Ny EU-rapport: Øget antal advarsler om kosmetikprodukter med forbudte stoffer

EU-Kommissionens nye Safety Gate 2024-rapport viser en markant stigning i antallet af advarsler om kosmetiske ...
Læs mere

EU-Kommissionens offentliggør vejledning til mikroplastrestriktionen

EU-Kommissionen har nu offentliggjort sin vejledning, som giver et overblik over betingelserne i mikroplastrestriktionen under REACH-forordningen
Læs mere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kontakt
  • +45 72 25 57 70
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsgade 4, 1215, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2025 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}