Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind

Stadsing: Bæredygtighed i fokus

Stadsing er en nordjysk virksomhed med hovedkvarter i Nørresundby, der udvikler rengøringsprodukter og løsninger til professionelle og offentlige institutioner. Fra det øjeblik man træder ind hos Stadsing, fornemmer man, at bæredygtighed er i højsædet.

Med et skarpt fokus på bæredygtighed er Stadsing meget bevidste om påvirkningen af naturens ressourcer i forbindelse med produktion af kemi og tøj samt de miljømæssige konsekvenser af deres produkters levetid. Dette engagement afspejles i deres høje krav til bæredygtighedsprofilen for deres produkter. Derfor er Stadsing en værdifuld samarbejdspartner for deres kunder i deres stræben efter at være bæredygtige pionerer, som Rikke Nørgaard Eriksen, miljøkoordinator hos Stadsing, understreger:

”Det handler om miljøet. Vi vil gerne gøre en forskel, hvilket vi i høj grad kan gøre gennem vores kunder. Arbejdet med svanemærket tvinger også vores kunder til at se på andre områder af deres virksomhed, som f.eks. transport af deres varer,” fortæller Rikke.

Udover at fremme bæredygtig transport hos deres kunder prioriterer Stadsing korrekt dosering af rengøringsprodukter som en essentiel del af deres miljøstrategi: ”Vi er stærke fortalere for korrekt dosering af kemikalier til rengøring, da dette er afgørende for at sikre miljøvenlige metoder. Overdreven brug af kemikalier kan have skadelige konsekvenser for både miljø og menneskers sundhed, og derfor prioriterer vi korrekt dosering,” udtaler Sabine Behrendt Larsen, indkøbschef hos Stadsing.

Stadsings kunder efterspørger i stigende grad bæredygtige og renere produkter, men det er stadig en udfordring for danske virksomheder at levere dem. Det kræver en stor indsats at udvikle bæredygtige produkter og sikre en grøn leveringskæde. Dette involverer ofte indsamling og behandling af data, herunder udarbejdelse af klimaregnskaber for hvert produkt, hvilket kræver ressourcer og overblik.

Rikke Nørgaard Eriksen forklarer: ”Vi mangler en branchestandard for, hvordan vi bedst kan træffe miljørigtige valg. Vi ønsker at reducere vores CO2-udslip mest muligt, men vi har brug for et nyt system. Alle varer er forskellige, men der er også generelle principper. Vi savner en platform, hvor vi kan udveksle erfaringer med andre virksomheder om at træffe de mest miljørigtige valg.”

For at fremme en fælles grøn dagsorden og efter opfordring fra Stadsing er Kosmetik- og Hygiejnebranchen i gang med at etablere et grønt netværk. Her vil medlemmerne have mulighed for at drøfte relevante emner inden for bæredygtig innovation, herunder deling af erfaringer med klimaregnskabsberegninger og meget mere. Dette netværk vil være en platform, hvor medlemmer kan få svar på de store spørgsmål, som den grønne omstilling medfører.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Natalie Terkelsen
Konsulent til kommunikation og Public Affairs
+45 3374 6038
nate@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Lovsjusk sender uretfærdig spildevandsregning til kosmetikbranchen

En aktindsigt i EU-Kommissionens datagrundlag viser, at kosmetikindustriens bidrag til den samlede forurening med mikroforurenende ...
Læs mere

Solcremer i Danmark er fri for UV-filteret 4-MBC

En nylig artikel i et dansk medie har sat fokus på solcremers indholdsstoffer, særligt UV-filteret ...
Læs mere

Ny EU-rapport: Øget antal advarsler om kosmetikprodukter med forbudte stoffer

EU-Kommissionens nye Safety Gate 2024-rapport viser en markant stigning i antallet af advarsler om kosmetiske ...
Læs mere

EU-Kommissionens offentliggør vejledning til mikroplastrestriktionen

EU-Kommissionen har nu offentliggjort sin vejledning, som giver et overblik over betingelserne i mikroplastrestriktionen under REACH-forordningen
Læs mere
Kontakt
  • +45 72 25 57 70
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsgade 4, 1215, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2025 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}