Ny analyse: Kosmetikprodukter forbedrer vores livskvalitet og øger vores selvværd

72 % af de europæiske forbrugere mener, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige eller meget vigtige i deres dagligdag. Forbrugere værdsætter i høj grad kosmetikprodukter, og betragter dem som en væsentlig måde til at forbedre deres livskvalitet, sociale interaktioner og booste deres selvværd.

Du tænker formentlig ikke over det, men vi bruger stort set alle ét eller flere kosmetik og personlige plejeprodukter på daglig basis. Fra kropspleje, hudpleje, hårpleje, mundpleje til parfume, make-up og solbeskyttelse. Faktisk anvender de europæiske forbrugere i gennemsnit over syv forskellige kosmetiske produkter dagligt og næsten 13 forskellige kosmetiske produkter om ugen. For 71 % af de europæiske forbrugere er kosmetik vigtig for at forbedre livskvaliteten og for 70 % vedkommende er det med til at øge deres selvværd

Undersøgelsen tegner et tydeligt billede af, at kosmetik og personlige plejeprodukter rent faktisk spiller en væsentlig rolle i vores liv. Ikke kun i forhold til vores sundhed og hygiejne, men også i forhold til at opbygge en bedre livskvalitet og øget selvværd, siger chefkonsulent i Kosmetik- og hygiejnebranchen, Marie Fog Justesen om den nye undersøgelse.

Analysen er udarbejdet af analyseinstituttet Ifop på vegne af den europæiske brancheorganisation, Cosmetics Europe. Over 6000 forbrugere i 10 europæiske lande – herunder Danmark – er blevet stillet spørgsmål om deres brug af kosmetik- og personlige plejeprodukter, og hvilken betydning produkterne har for dem.

Del denne nyhed:

Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

EU-Kommissionen offentliggør forbud mod mikroplast i kosmetik og vaske- og rengøringsmidler

EU-kommissionen har d. 25 september 2023 offentliggjort EU-forbuddet mod syntetiske polymer mikropartikler (mikroplast) i produkter, …

Læs mere

Europæisk konference hos Kosmetik- og hygiejnebranchen

Europæiske kollegaer på besøg hos Kosmetik- og hygiejnebranchen September bød på både hyggelige og lærerige …

Læs mere

Kosmetik- og hygiejnebranchen viser stolt bagsiden frem

Forbrugerrådet TÆNK Kemi sætter lige nu fokus på bagsiden af kosmetik og personlige plejeprodukter i …

Læs mere

Der venter et hæsblæsende efterår i Kosmetik- og hygiejnebranchen

Af Helle Fabiansen, Adm. direktør Kosmetik- og hygiejnebranchen Efter en dejlig sommerferie med både sol …

Læs mere