Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
    • Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til ny lovgivning?
  • Kontakt
  • Log ind
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
    • Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til ny lovgivning?
  • Kontakt
  • Log ind

Ny analyse: Kosmetikprodukter forbedrer vores livskvalitet og øger vores selvværd

72 % af de europæiske forbrugere mener, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige eller meget vigtige i deres dagligdag. Forbrugere værdsætter i høj grad kosmetikprodukter, og betragter dem som en væsentlig måde til at forbedre deres livskvalitet, sociale interaktioner og booste deres selvværd.

Du tænker formentlig ikke over det, men vi bruger stort set alle ét eller flere kosmetik og personlige plejeprodukter på daglig basis. Fra kropspleje, hudpleje, hårpleje, mundpleje til parfume, make-up og solbeskyttelse. Faktisk anvender de europæiske forbrugere i gennemsnit over syv forskellige kosmetiske produkter dagligt og næsten 13 forskellige kosmetiske produkter om ugen. For 71 % af de europæiske forbrugere er kosmetik vigtig for at forbedre livskvaliteten og for 70 % vedkommende er det med til at øge deres selvværd

Undersøgelsen tegner et tydeligt billede af, at kosmetik og personlige plejeprodukter rent faktisk spiller en væsentlig rolle i vores liv. Ikke kun i forhold til vores sundhed og hygiejne, men også i forhold til at opbygge en bedre livskvalitet og øget selvværd, siger chefkonsulent i Kosmetik- og hygiejnebranchen, Marie Fog Justesen om den nye undersøgelse.

Analysen er udarbejdet af analyseinstituttet Ifop på vegne af den europæiske brancheorganisation, Cosmetics Europe. Over 6000 forbrugere i 10 europæiske lande – herunder Danmark – er blevet stillet spørgsmål om deres brug af kosmetik- og personlige plejeprodukter, og hvilken betydning produkterne har for dem.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Slå koldt vand i blodet: Solcremer er sikre at bruge

Miljøstyrelsen udsendte 9. november en pressemeddelelse under overskriften ”UV-filter er hormonforstyrrende”, der handler om, at ...
Læs mere

Mere end 800 organisationer og eksperter advarer: EU er på katastrofekurs med håndspritforbud

Kosmetik- og hygiejnebranchen er sammen med mere end 800 organisationer, virksomheder og eksperter fra hele ...
Læs mere

Nordiske brancheorganisationer i fælles opråb til Nordisk Ministerråd

Kosmetik- og hygiejnebranchen har sammen med de øvrige nordiske brancheorganisationer rettet henvendelse til Nordisk Ministerråd ...
Læs mere

EU-Parlamentet godkender “stop-the-clock” for CLP

Europa-Parlament har i denne uge godkendt det såkaldte stop-the-clock-princip for CLP-forordningen (Classification, Labelling and Packaging ...
Læs mere
Kontakt
  • +45 72 25 57 70
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsgade 4, 1215, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2025 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing