Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til Green Deal?
  • Kontakt
  • Log ind

Pierre Fabre: Forbrugervenlig innovation

Historien om Pierre Fabres rejse begyndte i 1951, da Pierre Fabre åbnede et apotek i Frankrig. Her blev ny, innovativ medicin udviklet, og samtidig havde Fabre en stor passion for botanik og dens anvendelse i dermokosmetik. Denne passion førte til udviklingen af kosmetiske produkter. I dag er Pierre Fabre en global virksomhed, der lægger stor vægt på bæredygtig og grøn udvikling af medicin og kosmetiske produkter.

Bæredygtighed og social ansvarlighed er også centrale elementer på det danske hovedkontor i Søborg. Virksomheden fokuserer på sociale og miljømæssige udfordringer i deres produktion. Brand Manager Susanne Uldall udtaler: “Det er helt essentielt for Pierre Fabre at passe på vores planet, både menneskerne og naturen. Green Mission Pierre Fabre afspejler vores miljø-socialt-ansvarlige forpligtelse til at udvikle bæredygtigt til gavn for natur og mennesker.”

For at kunne måle, forbedre og formidle information om miljø- og samfundspåvirkningen har Pierre Fabre udviklet et vurderingsværktøj til kosmetikprodukter. Dette innovative værktøj bruger karaktererne A, B, C eller D. Vurderingsværktøjet gør det nemmere for forbrugerne at forstå produkternes øko-samfundsmæssige påvirkning. Det innovative værktøj er nu blevet et selvstændigt konsortium, hvor flere andre spillere (virksomheder, leverandører, konsulentvirksomheder mm.) i regi af den franske standardiseringsinstitution AFNOR har været med til at videreudvikle konceptet og opdateret kriterierne samt ratingen til A-E

QRVI Manager Ursula Lindhart forklarer: “Med Green Impact Index vil forbrugerne blive informeret om den øko-samfundsmæssige påvirkning af vores produkter gennem et enkelt bogstav. En karakter på A eller B betyder, at produktet produceres så det opfylder et tilstrækkeligt antal miljømæssige og samfundsmæssige præstationskriterier i overensstemmelse med internationalt anerkendte benchmarks.” For Pierre Fabre Group er det vigtigt at vurdere hele produktets livscyklus, fra dyrkning af de primære ingredienser til produkterne når forbrugernes badeværelser. Det betyder meget for medarbejderne i Pierre Fabre Group at produkterne fremstilles på en måde, der er ansvarlig både miljømæssigt og socialt. Med Green Impact Index håber de, at forbrugerne vil træffe grønnere valg, da indexet gør det mere gennemskueligt og lettere at forstå produkternes påvirkning.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Helle Fabiansen
Adm. direktør
+45 7225 5779
hf@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Lovsjusk sender uretfærdig spildevandsregning til kosmetikbranchen

En aktindsigt i EU-Kommissionens datagrundlag viser, at kosmetikindustriens bidrag til den samlede forurening med mikroforurenende ...
Læs mere

Solcremer i Danmark er fri for UV-filteret 4-MBC

En nylig artikel i et dansk medie har sat fokus på solcremers indholdsstoffer, særligt UV-filteret ...
Læs mere

Ny EU-rapport: Øget antal advarsler om kosmetikprodukter med forbudte stoffer

EU-Kommissionens nye Safety Gate 2024-rapport viser en markant stigning i antallet af advarsler om kosmetiske ...
Læs mere

EU-Kommissionens offentliggør vejledning til mikroplastrestriktionen

EU-Kommissionen har nu offentliggjort sin vejledning, som giver et overblik over betingelserne i mikroplastrestriktionen under REACH-forordningen
Læs mere
Kontakt
  • +45 72 25 57 70
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsgade 4, 1215, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2025 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing

Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}