Videre til indhold
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
    • Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til ny lovgivning?
  • Kontakt
  • Log ind
  • Nyheder
  • Arrangementer
    • Arrangementer
    • Afholdte Arrangementer
  • Fakta og tal
    • Branchestatistik
    • Analyser og rapporter
    • Viden om
  • Politik og kampagner
    • Bagsiden giver handlemuligheder
    • Bøvl koster business
    • Dråber til forskel
    • Ethanol: Essentielt for folkesundheden ​
    • Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed​
  • Branchens ansvar
    • Branchens grønne omstilling
    • Branchens produkter gør en forskel
    • Forbrugernes sikkerhed
    • Look Good Feel Better
  • Om os
    • Om organisationen
    • Vores medlemmer
    • Hvem er vores medlemmer?
    • Sekretariatet
  • Bliv medlem
    • Medlemsfordele
    • Er du klar til ny lovgivning?
  • Kontakt
  • Log ind

Skønt, smukt og sikkert: Kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige for rigtig mange danskeres livskvalitet

Kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige for rigtig mange danskeres livskvalitet. Det skal vi huske, når vi debatterer kemi og kosmetik, siger Kosmetik- og hygiejnebranchens adm. direktør, Helle Fabiansen i et interview til Dansk Erhverv Magasinet.

”Wow, jeg ser jo helt anderledes ud. Se lige mine øjne, de skinner jo helt!” Kvindens smil går fra øre til øre, og selv i Magasin Du Nords lyse og funklende kosmetikafdeling springer hendes glæde i øjnene. Smilet og den begejstrede stemme lader ingen tvivl tilbage: Kvindens start på denne ellers halvkolde og anonyme onsdag er blevet markant bedre takket være en dygtig makeup-artist med både erfaring og kosmetiske produkter ved hånden.

Livskvalitet og skattemilliarder
Den følelse af øget livskvalitet takket være kosmetiske produkter er kvinden i Magasin Du Nord langt fra ene om få. Faktisk viser en analyse fra Kosmetik- og hygiejnebranchen, at halvdelen af de danske forbrugere betragter kosmetik og personlige plejeprodukter som vigtige eller meget vigtige for at forbedre deres livskvalitet. Samtidig siger 42 procent af de danske forbrugere, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige eller meget vigtige for at opbygge deres selvværd.

“Man må ikke underkende, hvor meget det betyder for forbrugere, at de kan udtrykke deres følelser og identitet ved at bruge makeup eller en parfume, som de virkelig godt kan lide,” siger Helle Fabiansen, som de seneste syv år har stået i spidsen for Kosmetik- og hygiejnebranchen.

Læs hele interviewet med Helle Fabiansen i Dansk Erhverv Magasinet.

Del denne nyhed:

Picture of Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

Slå koldt vand i blodet: Solcremer er sikre at bruge

Miljøstyrelsen udsendte 9. november en pressemeddelelse under overskriften ”UV-filter er hormonforstyrrende”, der handler om, at ...
Læs mere

Mere end 800 organisationer og eksperter advarer: EU er på katastrofekurs med håndspritforbud

Kosmetik- og hygiejnebranchen er sammen med mere end 800 organisationer, virksomheder og eksperter fra hele ...
Læs mere

Nordiske brancheorganisationer i fælles opråb til Nordisk Ministerråd

Kosmetik- og hygiejnebranchen har sammen med de øvrige nordiske brancheorganisationer rettet henvendelse til Nordisk Ministerråd ...
Læs mere

EU-Parlamentet godkender “stop-the-clock” for CLP

Europa-Parlament har i denne uge godkendt det såkaldte stop-the-clock-princip for CLP-forordningen (Classification, Labelling and Packaging ...
Læs mere
Kontakt
  • +45 72 25 57 70
  • info@kosmetikoghygiejne.dk
  • Børsgade 4, 1215, København K
  • CVR 20965428
Linkedin-in
Genveje
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
  • Bliv medlem
  • Nyheder
  • Arrangementer
  • Kontakt
  • Presse
Information
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Medlemsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Medlemsbetingelser

© 2025 Kosmetik- og hygiejnebranchen – Designet af Aveo web&marketing