Skønt, smukt og sikkert: Kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige for rigtig mange danskeres livskvalitet

Kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige for rigtig mange danskeres livskvalitet. Det skal vi huske, når vi debatterer kemi og kosmetik, siger Kosmetik- og hygiejnebranchens adm. direktør, Helle Fabiansen i et interview til Dansk Erhverv Magasinet.

”Wow, jeg ser jo helt anderledes ud. Se lige mine øjne, de skinner jo helt!” Kvindens smil går fra øre til øre, og selv i Magasin Du Nords lyse og funklende kosmetikafdeling springer hendes glæde i øjnene. Smilet og den begejstrede stemme lader ingen tvivl tilbage: Kvindens start på denne ellers halvkolde og anonyme onsdag er blevet markant bedre takket være en dygtig makeup-artist med både erfaring og kosmetiske produkter ved hånden.

Livskvalitet og skattemilliarder
Den følelse af øget livskvalitet takket være kosmetiske produkter er kvinden i Magasin Du Nord langt fra ene om få. Faktisk viser en analyse fra Kosmetik- og hygiejnebranchen, at halvdelen af de danske forbrugere betragter kosmetik og personlige plejeprodukter som vigtige eller meget vigtige for at forbedre deres livskvalitet. Samtidig siger 42 procent af de danske forbrugere, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige eller meget vigtige for at opbygge deres selvværd.

“Man må ikke underkende, hvor meget det betyder for forbrugere, at de kan udtrykke deres følelser og identitet ved at bruge makeup eller en parfume, som de virkelig godt kan lide,” siger Helle Fabiansen, som de seneste syv år har stået i spidsen for Kosmetik- og hygiejnebranchen.

Læs hele interviewet med Helle Fabiansen i Dansk Erhverv Magasinet.

Del denne nyhed:

Kontakt

Kontakt

Christian Ditlev Lund
Kommunikation og Public Affairs
+45 7225 5770
cdl@kosmetikoghygiejne.dk

Andre nyheder

EU-Kommissionen offentliggør forbud mod mikroplast i kosmetik og vaske- og rengøringsmidler

EU-kommissionen har d. 25 september 2023 offentliggjort EU-forbuddet mod syntetiske polymer mikropartikler (mikroplast) i produkter, …

Læs mere

Europæisk konference hos Kosmetik- og hygiejnebranchen

Europæiske kollegaer på besøg hos Kosmetik- og hygiejnebranchen September bød på både hyggelige og lærerige …

Læs mere

Kosmetik- og hygiejnebranchen viser stolt bagsiden frem

Forbrugerrådet TÆNK Kemi sætter lige nu fokus på bagsiden af kosmetik og personlige plejeprodukter i …

Læs mere

Der venter et hæsblæsende efterår i Kosmetik- og hygiejnebranchen

Af Helle Fabiansen, Adm. direktør Kosmetik- og hygiejnebranchen Efter en dejlig sommerferie med både sol …

Læs mere