Kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige for rigtig mange danskeres livskvalitet. Det skal vi huske, når vi debatterer kemi og kosmetik, siger Kosmetik- og hygiejnebranchens adm. direktør, Helle Fabiansen i et interview til Dansk Erhverv Magasinet.
”Wow, jeg ser jo helt anderledes ud. Se lige mine øjne, de skinner jo helt!” Kvindens smil går fra øre til øre, og selv i Magasin Du Nords lyse og funklende kosmetikafdeling springer hendes glæde i øjnene. Smilet og den begejstrede stemme lader ingen tvivl tilbage: Kvindens start på denne ellers halvkolde og anonyme onsdag er blevet markant bedre takket være en dygtig makeup-artist med både erfaring og kosmetiske produkter ved hånden.
Livskvalitet og skattemilliarder
Den følelse af øget livskvalitet takket være kosmetiske produkter er kvinden i Magasin Du Nord langt fra ene om få. Faktisk viser en analyse fra Kosmetik- og hygiejnebranchen, at halvdelen af de danske forbrugere betragter kosmetik og personlige plejeprodukter som vigtige eller meget vigtige for at forbedre deres livskvalitet. Samtidig siger 42 procent af de danske forbrugere, at kosmetik og personlige plejeprodukter er vigtige eller meget vigtige for at opbygge deres selvværd.
“Man må ikke underkende, hvor meget det betyder for forbrugere, at de kan udtrykke deres følelser og identitet ved at bruge makeup eller en parfume, som de virkelig godt kan lide,” siger Helle Fabiansen, som de seneste syv år har stået i spidsen for Kosmetik- og hygiejnebranchen.
Læs hele interviewet med Helle Fabiansen i Dansk Erhverv Magasinet.